W ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 uczniowie klasy 4B - pod opieką p. Agnieszki Czaj, wychowawcy klasy oraz nauczyciela języka polskiego - w październiku 2025 roku wykonali projekt edukacyjny pt. "Zwiedzamy wirtualne muzea i poznajemy szkolny księgozbiór dotyczący sztuki". 

Uczniowie stworzyli prezentację przy wykorzystaniu programu Canva, w której przybliżyli twórczość takich malarzy, jak: Pablo Picasso, Leonardo da Vinci, Vincent van Gogh, Claude Monet, Jacek Malczewski, Salvador Dali, Paul Cezanne i Henri de Toulouse-Lautrec. Co ważne, uczniowie, podejmując temat muzeów wirtualnych, przedstawili całą prezentację w taki sposób, jakby widz, istotnie, zwiedzał poszczególne sale muzeum i podziwiał zawieszone na jego ścianach dzieła sztuki.

Mamy nadzieję, że prezentacja przygotowana przez uczniów klasy 4B zachęci Was nie tylko do sięgnięcia po dostępne w naszej bibliotece szkolnej książki poświęcone sztuce, ale także do samodzielnego odkrywania muzeów wirtualnych i poznawania ich równie wirtualnych zbiorów.

Prezentację przygotowaną przez uczniów klasy 4B można obejrzeć TUTAJ lub poniżej w postaci screenów poszczególnych slajdów.

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021–2025.

W ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 uczniowie klasy 4H - pod opieką p. Izabeli Wilk, wychowawcy klasy oraz nauczyciela języka angielskiego - we wrześniu 2025 roku wykonali projekt edukacyjny pt. "Czytamy literaturę anglojęzyczną dostępną w bibliotece szkolnej". 

Uczniowie zaprezentowali okładki oraz krótkie opisy poszczególnych książek zachęcające do lektury.

Mamy nadzieję, że prezentacja przygotowana przez uczniów klasy 4H zachęci Was do sięgnięcia po książki anglojęzyczne i samodzielnego doskonalenia umiejętności czytania książek w języku angielskim.

Prezentację przygotowaną przez uczniów klasy 4H można obejrzeć TUTAJ lub poniżej w postaci screenów poszczególnych slajdów.

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021–2025.

W ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 uczniowie klasy 1A - pod opieką p. Macieja Gosa, wychowawcy klasy - w czerwcu 2025 roku wykonali projekt edukacyjny pt. "Lektura książek medycznych inspiracją do promocji zdrowego stylu życia". 

Uczniowie wykonali prezentację, która przybliża odbiorcom tematykę wybranych książek medycznych dostępnych w zbiorach naszej szkolnej biblioteki. 

Mamy nadzieję, że ta prezentacja przygotowana przez uczniów klasy 1A zachęci Was do sięgnięcia po takie książki, jak: "Mała encyklopedia medycyny", "Domowy poradnik medyczny", "Nauka o chorobach wewnętrznych" czy też "Encyklopedia zdrowia".

Prezentację przygotowaną przez uczniów klasy 1A można obejrzeć TUTAJ lub poniżej w postaci screenów poszczególnych slajdów.

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021–2025.

W czerwcu 2025 roku uczniowie klasy 1C, pod opieką wychowawcy klasy - p. Niny Sienkiewicz oraz nauczyciela języka francuskiego - p. Małgorzaty Mazur, zrealizowali projekt edukacyjny zatytułowany "Księgozbiór biblioteczny inspiracją do czytania literatury i prasy francuskojęzycznej". Projekt został zrealizowany w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.

Uczniowie napisali zarówno w języku polskim, jak i francuskim, krótkie recenzje wybranych książek francuskojęzycznych dostępnych w bibliotece szkolnej. Poniżej można przeczytać teksty uczniów poświęcone między innymi takim dziełom literackim, jak: "Mały Książę" Antoine`a de Saint-Exypéry`ego, "Trzej Muszkieterowie" Aleksandra Dumasa, "Nędznicy" Victora Hugo, "Mikołajek" René Goscinny`ego i Jeana-Jacquesa Sempégo, a także "Kot w butach" Charlesa Perraulta. Mamy nadzieję, że zaprezentowane poniżej recenzje zachęcą naszych uczniów do lektury poszczególnych dzieł literackich.

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021–2025.

W maju 2025 roku uczniowie klasy 3E, pod opieką wychowawcy klasy - p. Michała Tabora, zrealizowali projekt edukacyjny zatytułowany "Plakaty promujące czytelnictwo oraz szkolny księgozbiór". Projekt został zrealizowany w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.

Uczniowie wykonali osiem plakatów, które zostały podzielone na różne grupy tematyczne. Osobno zostały zaprezentowane dzieła z klasyki literatury, literatury brytyjskiej, amerykańskiej, francuskiej i polskiej, poezji, nurtu young adult oraz okresu II wojny światowej. Uczniowie, tworząc plakaty, wykorzystali książki dostępne w księgozbiorze naszej biblioteki szkolnej. Mamy nadzieję, że przedstawione poniżej prace zachęcą naszych uczniów do lektury zaprezentowanych tytułów.

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021–2025.